Pandemia koronawirusa sprawiła, że 2020 rok mało kto mógł zaliczyć do udanych. Światowa gospodarka otrzymała wtedy ogromny cios, z którego nie podniesie się tak łatwo. Najnowsze dane pokazują jednak, że ludzie radzą sobie, jak mogą i że sezon letni 2021 można zaliczyć do udanych. Przynajmniej w Wielkopolsce.
Liczba turystów zbliżona do czasów sprzed pandemii
Z obliczeń wielkopolskich przedsiębiorców wynika, że tego lata w regionie pojawiły się tłumy turystów. Według oficjalnych statystyk liczba ta jest nieznacznie mniejsza w porównaniu do sezonu w roku 2019. Napływ turystów pozwolił podreperować nieco budżet lokalnych przedsiębiorców.
Co ciekawe, za wysokie statystyki odpowiadają turyści z Polski. Rodacy w dobie pandemii zrezygnowali z zagranicznych podróży na rzecz odkrywania krajowych atrakcji. Nie bez wpływu pozostał bon turystyczny, czyli dodatek wakacyjny dla rodzin z dziećmi. Dodatkowe pieniądze zachęciły Polaków do wydawania pieniędzy w różnych regionach kraju. Dotychczas wykorzystano około 70% dostępnych bonów, sięgając po dodatek ponad 300 000 razy!
Przedsiębiorcy cieszą się z turystycznego oblężenia Wielkopolski, ale ze smutkiem zauważają, że spadła ilość turystów z zagranicy. Spowodowane jest to niepewną sytuacją na świecie. Wiele krajów, między innymi Wielka Brytania, zmaga się obecnie z wysoką ilością zachorowań, co skutkuje większymi obostrzeniami niż w Polsce.
Odbudowa turystycznych trendów potrwa dłużej
Nastroje tego lata są zdecydowanie bardziej pozytywne niż w zeszłym roku. Część strat udało się odpracować i w sezon jesienny wkraczamy na pewno spokojniej. Nie oznacza to jednak, że wszystko wróciło do normy.
W branży turystycznej wyraźnie widać, że ludzie stęsknili się za spotkaniami w większym gronie. Ponownie korzystamy ze wszystkich dostępnych atrakcji, ale potrzeba czasu, by było tak jak dawniej i by powróciły dawne trendy turystyczne.
Jak będzie wyglądała rzeczywistość w dłuższej perspektywie? Tego dowiemy się po tym sezonie jesienno-zimowym. Jeżeli przyszły sezon wakacyjny będzie mógł wyglądać tak, jak obecnie, są duże szanse na to, że branża turystyczna podniesie się z kryzysu.