Kolekcja Muzeum Parowozownia Jarocin wzbogaciła się o nowy, lecz niezwykle stary eksponat. Jest nim zabytkowy kryty dwuosiowy wagon towarowy, należący do serii Kdt, typu G10 (DWV). Szacuje się, że pojazd ten może liczyć sobie ponad sto lat.
Dokładna data produkcji tego unikalnego pojazdu jest nieznana. Jednak na podstawie dostępnych danych historycznych można przypuszczać, że został on wyprodukowany między 1910 a 1927 rokiem. Pojazd jest jedynym egzemplarzem tego typu w kolekcji jarocińskiego muzeum. Dodatkowo, wagony tej serii są rzadko spotykane – jarocińska placówka zdobyła swój od warszawskiej Stacji Muzeum, która posiadała drugi egzemplarz i zdecydowała się podzielić swoimi skarbami. Oczywiście, transakcja ta była możliwa dzięki pozwoleniu ministra kultury i dziedzictwa narodowego.
Wagon serii Kdt reprezentuje ważny okres w historii kolejnictwa. W czasach jego powstania charakterystyczne było stosowanie elementów jak szprychowe zestawy kołowe. Pojazd trafił do jarocińskiego muzeum po długiej podróży, która rozpoczęła się w Warszawie, a następnie przeniosła go do stacji Kościerzyna. Tam jednak z powodu problemów z drogą dojazdową i brakiem miejsca do załadunku, wagon musiał oczekiwać na dalszy transport przez kilka lat. Wreszcie, dzięki przebudowie stacji Kościerzyna i wsparciu firmy Freightliner PL, stoletni wagon dotarł do swojego nowego domu – Parowozowni Jarocin.